15 Aralık 2010 Çarşamba

gözyaşı ve kahkaha

24 saat sonra sesin, ilaç gibi, yokluğunda çölleşen ruhumu yeşertecek yağmur gibi... Hiç bir şey istemiyorum seni görmekten başka, nasıl dayanırım bu ayrılığa ve üstelik diyorsun ki "gelme kar kapatır yolu, kalamazsın buralarda" gelmeden nasıl dururum sen söyle, ne tür bir zincir olmalı ki bağlasın beni buraya... İyi misin rahat mısın, ne haldesin, üşüyor musun, aklım hep sende, sen orada sıkıntılar içindeyken, benim elim ayağım varmıyor burada hiç bir şeye, kendimi eve kapadım gittiğinden günden beri, ne bir insan, ne bir sokak gördüm işe gidiş gelişlerden başka ve her gün oğlunu askere yollayan iş arkadaşımla konuşuyorum seni... Hava durumuna her gün bakıyorum, o derecede ne kadar üşünür hayal ediyorum, daha çok soğuyacağını düşününce üzülüyorum... Resmine bakıyorum kitaplıktaki, asker üniformanla gülüyorsun bana... Ben dayanırım ne de olsa rahattayım, ya sana moral olmaya yanına bile gelememek, buna nasıl dayanırım....


Telefondan sonra bunları düşünürken açtım ekşi sözlük'ü dedim askerlik mevzusuna bir tek bu sözlükte gülünür... Öyle de oldu, gözleri dolu dolu olan ben içerideki gestapo patronuma rağmen başladım kıskıs gülmeye... Kahkahalar bastırımaya çalışıldıkça büyüyor büyüyor daha şiddetli artçılarla geliyor, keyif üçe beşe katlanıyor, hafif bir yakalanma korkusu da oldu mu alınan zevki anlatmaya kelimeler yetmiyor ... Askerlik tamam zor olabilir, öte yandan görüldüğü ya da görmeden okunup dinlendiği üzere çılgın bir mevzu... İlginç deneyimler bunlar... ;)


Ekşi Sözlük demiş ki,


"Acemi asker ve komutan replikleri" aşağıdaki gibidir:


1.....................................


-asker! kimsin sen.


+selami adim komutanim.


-kunye veeeer.


+buyrun (kunyesini uzatir)


2...................................

komutanına içtima alanında;
- bize postal vermiyorlar amca

(alay komutanının 50' li yaşlarda bunu söyleyen kısa dönem abimizin ise 35-36 yaşında olması ile apayrı bir mevzudur)


alay komutanı;
- binbaşım bunları iyi eğitmiyorsunuz.

3.............................................


askerler yemek yemektedirler, yemekte zeytinyağlı barbunya vardır. komutan yemekhaneye gelir ve askerlerle konuşur;
komutan: nasılsınız çocuklar?
asker:saol komutanım
komutan:birşeye ihtiyacınız var mı?
askerlerden biri hemen atlar;

-komutanırım yemekler soğuk geliyor bunları ısıtır mısınız?!

4.............................................

komutan: sen gelsene buraya.
acemi asker: ben mi?
başçavuş: emredin komtanım dicen oluum.
a: tamam.
k: gelsene lan
a: ben mi
k: evet laaaaaannn, gel buraya
a: ben arkadaşa dedinizdi zannettiydim.
k: (eller belinde, yukarı bakarak) ey güzel allahım, en kaliteli ve en hızlı spermden bu mu oldu şimdi? gel ulaaaaaaaaaaaan...

5..................................

askerliğin ilk haftası kamuflajlar biz kısa dönem acemilere daha yeni teslim edilmiştir.herkes beş dakika sonraki içtimaya yetişmek adına götünü başına geçirirken mutlu adındaki aslen mesleği bilgisayar öğretmenliği olan evli ve bir çocuklu organizmamız can tertibimiz, gömleğin düğmeleri açık botların ipleri yanlardan sarkık pantolonun içine iki tane daha mutlu girebilecek bir pozisyonda başımızda bekleyen halil üsteğmenin yanına yaklaşır o enfes sorusunu havayla temas ettirir:

-nası komutanım? yakıştı mı?

hayat durur.sesler kesilir.kafalar o yöne döner.zaman durur adeta.ben o esnada bildiğim tüm arapça duaları latin alfabesi şeklinde zihnimde tercüme ederken halil babanın iç ferahlatan sesi duyulur:

-eheh yakışmış yakışmış...

6................................ bu süper...

dönemin gereklerinin ortaya çıkardığı süreci iyi idare ettiğini düşündüğüm ama günümüzde yıllar süren atatürkçülük ve inkılap tarihi derslerinin ezberden başka bir anlam ifade etmeyen içeriği haline gelmiş altı maddedir. 11 yılın üstüne üniversitede bir yıllık yök dersini de koyarsak içeriğini bilmeden klişelerini papağan gibi ezberlediğimizi anlayabiliriz.hatta askerde de derslerde anlatıldığı ve askerlerin sınava tabi tutulduğunu anımsar ve sıkıldıkça sıkılabiliriz. her denetlemede en kritik sorular atatürk ilkelerinden gelir hep ezbere cevaplar vardır:

albay: söyle oğlum atatürk ilkelerini!
er: atatürkçülük! laiklik! milliyetçilik! halkçılık! ırkçılık!.

son maddeyle birlikte derin bir acı kaplar içimizi. kısa dönem er yılların getirdiği tortuyla, atatürk milliyetçiliğini ırkçılıkla karıştırmamak lazım uyarısını atatürk ilkeleriyle karıştırmıştır. albay hoşgörülüdür ama racon gereği kükrer:

albay: ver oğlum numaranı(sicili kastediyor)
er: 0532.....
albay (kahkahasını tutarak): onu değil oğlummm!
er (korkudan bayılmak üzere titreyerek): 0212...
albay: lan onu da değilll.. puhahahahaaa..
er (bölük yıkılırken ağlamaklı): dükkanın numarasını mı vereyim komutanımmm...

7....................................

komutan sabah ictimasina cikmistir. tyler durdane henuz daha 3. gunundedir.. komutan yaklasir:

t.d: gunaydın komutanım
kt: ?.. gunaydın

t.d nin badisi m.d. olayı farkeder...

m.d: oglum napıyosun, komutana gunaydın mı deniy? (m.d r leri diyememektedir)
t.d: denmez mi oglum, o da insan...
m.d: iyi oglum sen napaysan yap be...

8...............................

komutan: kimlerin ehliyeti var?acemi askerlerden ehliyeti olanlar "komutana şoförlük yapacağım" düşüncesiyle karşılık verirler.

komutan: ehliyeti olanlar, şuradaki el arabasıyla kumları taşısınlar.

9...............................

komutan: kolay gelsin!
acemi asker: emredersiniz komutanım!

10................................

içtima düzenine geçip komutanın gelmesi beklenirken askerler kendi aralarında konuşmakta, ufak tefek şakalaşmaktadir.birden içtima alanına doğru gelen bölük komutanı gören askerlerden bir tanesi " hişşşt adam geliyo " der ve herkes susar:

- kim lan o adam geliyo diyen?
- benim komutanım
- ben adam mıyım lan?
- euu, kem küm...
- söylesene lan adam mıyım ben?
- evet komutanım
- s. git lan it herif. koskoca bölük komutanıyım ben.

11...................................

- seni kim gönderdi buraya evladım?
- idris bey efendim
- idris bey denmez oğlum, idris yüzbaşım diyeceksin, bana da efendim deme
- peki abi

12....................................... adam seçmek için iyi fikir

tamamı kısa dönemlerden oluşan acemi birligi. henüz ilk hafta.
uzman cavus: aranızda ehliyeti olan var mı?
acemi askerler: evet
uzman cavus: aranızda mercedes kullanan var mı?
acemi asker: evet komutanım.
uzman cavus: tamam simdi kosa kosa revire gidiyosun ası baslamıs mı öğreniyosun. giderken de dikkatli git carpma bir yerlere.

13.....................................

asker: hapşuu!
komutan: çok yaşa!
asker: emredersiniz komutanım!
komutan: "emredersiniz!" denmez evladım, "sağol!" denir.
asker: emredersiniz komutanım!
(aradan bir yarım saat geçer...)
asker: hapşuuu!
komutan çok yaşa!
asker: sağolasın.
(böyle de level atlanmaz ki be canım kardeşim, sümüklü piyadem benim. sen çok yaşa e mi.)

14................................

eğitimde öğrendiklerini uygulamaya koymaları şiddetle istenilen acemi askerler, kantin önünde ellerinde çay poğaça sohbet etmektedirler. aniden yanlarına yaklaşan komutanı görüp panikler ve selam vermeye çalışırlar. bu esnada aralarından biri sağ elinde tuttuğu çayı kafasına götürür.
komutan: ne o lan! kadeh mi kaldırıyosun.

15.....................................

250 kişililk yat içtiması koğuş koridorunda alınıyordur. yoklamanın ortasında koridordaki ankesörlü telefon çalar, komutan açılmasına müsade etmez. iki dakika geçer, tekrar çalar, komutan hadi açın der. 250 kişi pür sessizlikle telefona bakar, elemanın biri telefonu açar ve;


- "alo buyrun askerlik" der.


250 kişi iptal olur. komutan gülerken masadan düşer. bunu gören askerler birbirini yumruklayarak gülmeye devam eder. çocuk telefonu kapatır

16......................................

asker: komtanım bugün açıklama yapmışlar askerlik düşüyomuş doğru mu?

komutan: doğru.

asker: vallaha mı! komtanım ne zaman düşecekmiş, kaç ay düşüyomuş, nası oluyomuş, kimleri etkiliyomuş??

komutan: herkesi etkiliyor yavrucum. saat 12'den sonra düşüyor. yeni yasaya göre 12'den sonra askerliğiniz 1 gün kısalacak.

asker: hık...

komutan: çömeeeeelllll!! kalkk! çömeeeellll!...

Kaynak: Kutsal Bilgi Kaynağı

-ben de! ;)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...